SWOT-analyse

Binnen een SWOT-analyse worden de sterkten en zwakten van de onderneming vergeleken met anderzijds de kansen en bedreigingen. Gezien SmartMirror een nog op te richten onderneming in een nog niet bestaande markt betreft, zijn kansen en bedreigingen ofwel externe factoren lastiger te formuleren.  

De sterkten van SmartMirror zijn R&D en Marketing. Research & Development is tevens een belangrijke afdeling die aan de basis staat van het innovatieve product dat de onderneming gaat aanbieden. Gezien dit product nog niet bestaat zal dit ontzettend sterk vermarkt moeten worden. Beide facetten worden gezien als een enorme sterkte van de onderneming. Zwakke kanten van de onderneming zijn productie en logistiek. Productie wordt geoutsourced om kosten te besparen, maar dit heeft als grote nadeel dat SmartMirror hier moeilijker direct invloed op kan uitoefenen. Logistiek betreft een zwakte gezien de eindproducten per vrachtschip vervoerd moeten worden. Hierdoor kan het product niet snel aanwezig zijn op de verkooplocatie en zullen er dan ook behoorlijke voorraden gehouden moeten worden. 

De kansen voor SmartMirror liggen vooral in het feit dat we een innovatief en nieuw product aanbieden aan een markt van consumenten met veel kapitaalkracht. De bedreigingen liggen in het feit dat het product mogelijk nagemaakt kan worden en de toenemende maatschappelijke onrust over het gebruik van big data. 

Deze sterkten, zwakten, bedreigingen en kansen zijn tegen elkaar afgezet in onderstaande confrontatiematrix. Per combinatie zijn waarderingen gegeven op basis van relevantie. Hierdoor is in één oogopslag goed te zien waar SmartMirror zich op zal moeten focussen. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb