ADOF-model

Het ADOF-model is een model dat ontwikkelt is om de effectiviteit van een website te meten. Het model probeert inzicht te verschaffen in de factoren die het succes van een website bepalen. Het tot stand brengen van transacties is in het model gemodelleerd. De A staat voor Accesibility, de D voor design, de O voor offer en de F voor fulfilment. Deze vier genoemde factoren hebben een filterende werking. In iedere stap kunnen bezoekers namelijk afhaken waardoor het succes vermindert.  

https://goblue.jouwweb.nl/schema-s-en-modellen/adof-model

 

Accessibility

Bij het optimaliseren van de website heeft SmartMirror haar klantenservice informatie, contactinformatie en vestigingsinformatie duidelijk op de site staan, behulpzame content geplaatst en zoekwoorden op logische plekken op de website geplaatst zoals in de titel van de pagina. Verder heeft SmartMirror het onderwerp van de verschillende pagina’s op de website bovenaan gezet zodat google ze beter kan vinden. Google trekt mobiele websites voor bij het bepalen van hun positie. Het is dus belangrijk dat de website van SmartMirror responsive is. Het maakt niet uit wat de grote van het scherm is van het apparaat dat de klant gebruikt om onze site te bezoeken de website moet op alle soorten schermen optimaal weergegeven worden. De website moet ook geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten. 

 

Bij het zoekwoord onderzoek heeft SmartMirror onderzocht welke zoekwoorden worden gebruikt en die in de tekst op de website verwerkt. Google stuurt bezoekers liever naar een gebruiksvriendelijke site dus SmartMirror zorgt ervoor dat haar website gebruiksvriendelijk is. Meer hierover wordt in Design verteld. Off-page SEO betekent optimalisatie buiten de kaders van de eigen website, dus bijvoorbeeld via social media wat SmartMirror doet op de platforms twitter, facebook en instagram. Daarnaast is SmartMirror van plan zich in te schrijven bij google zodat google de website kan indexeren. De website laadt binnen (tijd) seconden.

https://startengroei.nl/website-vindbaar-maken-in-google#stap-1-verbeter-alle-paginas-op-je-website

 

Design

Design omvat de gebruiksvriendelijkheid, structuur, actualiteit en inhoud van de website van SmartMirror. SmartMirror heeft haar site aantrekkelijk gemaakt door ervoor te zorgen dat de inhoud van de site goed te begrijpen is en actueel. Ook heeft SmartMirror gekozen voor een heldere en duidelijke structuur aan de hand van koppen en subkoppen. De gebruiksvriendelijkheid wordt gewaarborgd door een duidelijk lettertype, duidelijke indeling met verwijzingen en hyperlinks, goed gebruik van kleuren en goede kwaliteit van de afbeeldingen. 

 

Offer

Offer betekent belofte. Het slaat op het aanbod dat op de site gedaan wordt. Wat belooft de website van SmartMirror? Op de website staat natuurlijk het assortiment van SmartMirror. SmartMirror belooft een product te leveren van goede kwaliteit dat de klant gemak en tijdsbesparing oplevert bij de kledingkeuze.  Verder staat onze visie op de website. Wij streven voor een omgeving waar mensen die online kleding kopen geen pakketten meer terug hoeven te sturen en dat mensen kleding niet meer fysiek aan te hoeven passen. Wij willen worden gezien als de onderneming die dit mogelijk maakt. SmartMirror belooft hier dus naar te streven. Verder belooft SmartMirror te streven naar het toe voegen van waarde voor de klant via productvernieuwing en productinnovatie door te investeren in R&D en de prestaties en creativiteit van medewerkers stimuleren. Dit zijn de beloftes die SmartMirror maakt. 

 

Fulfilment

Fulfilment houdt het waarmaken van de deal die gesloten is in. Het betreft het nakomen van alle beloftes die op de site staan en de afspraken die zijn gemaakt. Dit is belangrijk voor herhalingsaankopen. Filfilment omvat het volledige bedrijfsproces na de transactie, van betaling tot en met de levering met de benodigde informatie hierover voor de klant. SmartMirror doet haar uiterste best om haar beloften na te komen en klanten kunnen altijd klachten indien door zowel telefonisch als via de mail contact op te nemen. Via de mail worden deze vragen of klachten binnen één werkdag behandeld.

Bron:  

Maak jouw eigen website met JouwWeb