Mogelijkheden big data / market intelligence

Het gebruik van big data of marketing intelligence is voor een onderneming als SmartMirror een erg belangrijk aspect. Gebruikers van onze spiegel worden dagelijks onbewust geobserveerd door ons product. In de spiegel kijken zij welke producten ze mooi vinden en wordt hun reactie op verschillende producten gelijk gemeten door de spiegel. Deze gegevens worden vervolgens gecodeerd en geanalyseerd om op basis van de verschillende wensen van de klant marktsegmenten samen te stellen. Geen ander product als SmartMirror heeft zo’n goede kijk op wat mensen graag dragen en op welk moment ze welke kleding het liefste dragen. Deze gegevens worden vervolgens geanonimiseerd en versleuteld waarna deze gegevens verkocht worden aan derden welke actief zijn in de fashion branche. Zij kunnen deze gegevens vervolgens weer gebruiken om hun merken zo goed mogelijk aan te passen op de wensen van de klant. 

 

De gegevens voortvloeiend uit het gebruik van de spiegel worden zoals eerder ook genoemd, compleet anoniem verwerkt en worden enkel doorverkocht aan branchespecifieke ondernemingen welke deze gegevens kunnen gebruiken om consumenten gerichter te bedienen. 

 

Ook worden deze gegevens verwerkt conform de algemene verordening persoonsgegevens (AVG). 

Dit houdt onder meer in dat er geen persoonlijke gegevens als portretten verwerkt zullen worden. Wel wil SmartMirror emoties van de klant analyseren ten behoeve van het bepalen van het wensenprofiel van de klant. Op basis van deze verschillende datasets zou in de toekomst ook gewerkt kunnen gaan worden met gepersonaliseerde advertenties of aanbiedingen welke verschijnen in de spiegel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan matchende accesoires. 

 

In bijgevoegde link wordt de algemene verordening inzake persoonsgegevens (AVG) nader uitgelegd. https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-europese-privacywetgeving/algemene-informatie-avg

Maak jouw eigen website met JouwWeb